دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

بالاخره خودروسازان داخلی و مونتاژی مجوز افزایش قیمت دارند یا خیر؟

  • کد خبر: ۲۱۲۹۲۳
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
بالاخره خودروسازان داخلی و مونتاژی مجوز افزایش قیمت دارند یا خیر؟
یک مقام مسئول در شورای رقابت مدعی شده است هیچ مجوز افزایش قیمتی به خودروسازان داخلی و مونتاژی داده نشده و قیمت‌گذاری خودرو نیز همچنان براساس مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز در حالی قیمت خودرو‌های گروه بهمن شامل فیدلیتی و دیگنیتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داشته که بررسی‌ها از شورای رقابت، وزارت صمت و سازمان حمایت حاکی است، ظاهرا مجوز افزایش قیمت به این خودروساز داده شده است.

در پی افزایش بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های فیدلیتی و دیگنیتی از گروه خودروسازی بهمن موتور، خریداران این خودرو‌های سواری با اعتراض در صدد پیگیری این تغییرات قیمتی هستند.

مقایسه قیمت عرضه این خودرو در بهمن ماه امسال نسبت به آبان حاکی از آن است که قیمت فیدلیتی پرایم تیپ یک در بهمن ماه نسبت به آبان ماه ۲.۰۷۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و قیمت فیدلیتی پرایم تیپ ۲ نیز ۱.۸۶۵.۰۰۰.۰۰۰ افزایش یافته است.

یک مقام مسئول در شورای رقابت مدعی شده است؛ هیچ مجوز افزایش قیمتی به خودروسازان داخلی و مونتاژی داده نشده و قیمت‌گذاری خودرو نیز همچنان براساس مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت انجام می‌شود.

در عین حال کسب اطلاع از سازمان حمایت و وزارت صمت در مورد این تغییر قیمتی نشان می‌دهد: براساس بند ۳ مصوبه ۵۰ کارگروه خودرو شورای رقابت مورخ ۷ آذر ۱۴۰۲ درخصوص بررسی مجدد قیمت تمام شده خودرو‌های مونتاژی از محل تغییر منبع ارز و استفاده از ارز صادراتی عنوان شده است که با تغییر نرخ ارز محاسبه قیمتی مجدد انجام شود.

براساس این بند درخواست برخی شرکت‌های مونتاژی مبنی بر تغییر منبع تامین ارز و استفاده از ارز حاصل از صادارت در قیمت تمام شده و بررسی مجدد قیمت‌ها در جلسه مطرح و مقرر گردید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نسبت به بررسی اقدام و نتیجه به کارگروه اعلام گردد.

بر همین اساس بررسی از وزارت صمت و سازمان حمایت حکایت از آن دارد که سازمان حمایت مطابق همین مصوبه کارگروه خودروی شورای رقابت بررسی قیمت تعدادی از خودرو‌های مونتاژی را بنا بر درخواست شرکت‌ها انجام داده و در نهایت وزارت صمت مجوز تغییر قیمتی محصولات را برای این شرکت‌ها صادر کرده است.

گروه بهمن در همین ارتباط عنوان کرده است:
مجوز منطقی‌سازی قیمت‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده تولید صادر شده است، از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت، همه عوامل تولید افزایش قیمت داشته‌اند که بدیهی است این حقیقت بر قیمت تمام شده تولید خودرو اثرگذار خواهد بود، در ادامه روشن است این شرکت مانند گذشته تابع قوانین و مقررات بوده و بدون مجوز از وزارت صمت افزایشی قیمتی نخواهد داشت و شرکت بهمن موتور تنها مخاطب این مجوز نخواهد بود و مرجع صادر کننده در این مجوز امکان انتشار آن را دارد.

بالاخره خودروسازان داخلی و مونتاژی مجوز افزایش قیمت دارند یا خیر؟

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->